იქნება თუ არა ბავშვი განსაკუთრებულად ჭკვიანი, ამის გაგება მისი ნახატებითაც შეიძლება იქნება თუ არა ბავშვი განსაკუთრებულად ჭკვიანი, ამის გაგება იმ ნახატებითაც შეიძლება, რომლებსაც ის პატარაობიდან ხატავს. ასეთ დასკვნამდე მივიდნენ ბრიტანელი ფსიქოლოგები.
ფსიქიატრიის ინსტიტუტში მრავალი წელი შეისწავლიდნენ ბავშვების ქცევას – 8 ათასამდე ბავშვს ჩაუტარეს ტესტები. 4 წლის ასაკში ყველა ხატავდა ნახატს, მერე კი საზრიანობის დავალებას ასრულებას. ფსიქოლოგები აფასებდნენ ნახატებს, შეისწავლიდნენ დეტალებს, რომლებსაც ბავშვი გამოსახავდა. რაც უფრო გულმოდგინედ იყო შესრულებული დეტალები, მით უფრო მაღალი ქულები ჰქონდა ბავშვს გონების სავარჯიშოებში.
10 წლის შემდეგ ბავშვები ისევ აბარებდნენ ტესტს ინტელექტზე, მაღალი შედეგები კვლავ იმათ ჰქონდათ, ვისაც ბავშვობაში ჰქონდა დიდი ქულები ნახატის მიედვით.