"ბავშვებს, რომლებსაც სკოლაში მისვლამდე ამეცადინებენ, სწავლის მოტივაცია და ინტერესი უქრებათ" - თამარ გაგოშიძე ბავშვის სასკოლოდ მომზადებაზე
"ბავშვებს, რომლებსაც სკოლაში მისვლამდე ამეცადინებენ, სწავლის მოტივაცია და ინტერესი უქრებათ" - თამარ გაგოშიძე ბავშვის სასკოლოდ მომზადებაზე
უკვე გაზაფხულია და მომავალი პირველკლასელების მშობლები უკვე იწყებენ ფიქრს და ზრუნვას, რომ ბავშვი რაც შეიძლება მომზადებული შეხვდეს პირველ სასკოლო წელს.
თანამედროვე ბავშვები ძალიან სწარაფად ითვისებენ ყველაფერს. ამიტომ წინასასკოლო პერიოდში ბევრი მშობელი ფიქრობს:“ არაფერი დაშავდება, თუ ბავშვი წინასწარ ისწავლის ასოებს, ციფრების ცნობას, მარტივ ანგარიშს - ისინი ხომ ძალიან გონიერები არიან და არ გაუჭირდებათ ათვისება“. რამდენად სწორია ეს მიდგომა და საჭიროა თუ არა სპეციალურად მეცადინეობა სკოლაში შესვლამდე, რამდენად გამართლებულია 6 წლამდე ბავშვის ინტენსიური მეცადინეობა, მისთვის ანბანის, ციფრების, ანგარიშის სწავლება. ამ შეკითხვას ნეიროფსიქოლოგმა
თამარ გაგოშიძემ
ორგანიზაცია „მშობლები განათლებისთვის“ გამართულ ვებინარზე უპასუხა და აღნიშნა, რომ სკოლამდელ ასაკში დასწავლის კატეგორიული წინააღმდეგია.
„ჩვენთვის, ფსიქოლოგებისთვის, სწავლა და დასწავლა სხვადასხვა რამაა. სწავლით შეიძლება ბავშვმა სრულიად არაცნობიერად, უნებლიედაც ისწავლოს რაღაც. ხოლოდ დასწავლა, რასაც გულისხმობს სასკოლო სწავლება, ეს არის მიზანმიმარტული, ძალისხმევით განპირობებული პროცესი, რომელსაც სჭირდება სერიოზული ძალისხმევაც და მიზნისკენ სწრაფვაც. სკოლამდელ ასაკში სწავლის წინააღმდეგი არ ვარ, დასწავლის წინააღმდეგი ვარ. დასწავლა გახლავთ ქცევა, ძალიასხმევის დახარჯვით განხორციელებული მიზანმიმართული აქტივობა, მეცადინეობა, რაც მიუღებელია ამ ასაკში.თამაშიც ქცევაა. წამყვანი ქცევა კი 6 წლამდე ასაკში თამაშია და არა დასწავლა. კარგ საგანმანათლებლო სისტემის მქონე სკოლებში პირველ კლასშიც კი თამაშით ასწავლიან. 6 წლამდე ასაკში ბავშვები ძალისხმევის გარეშე თამაშით უნდა სწავლობდნენ. საქართველოში კი ყველა
უგულებელყოფს თამაშს და ის მხოლოდ გართობა ჰგონიათ. არადა თამაში ბავშვის განვითარებისთვის ერთ-ერთი ყველაზე ფუნდამენტური ქცევაა. თამაშის გარეშე ბავშვი ვერც ისწავლის და ვერც განვითარდება. პირველი 6 წლის განმავლობაში სწავლა ხდება მხოლოდ თამაშით. ამ ასაკში ბავშვს დასწავლა არ შეუძლია, არ აქვს მომწიფებული შესაბამისი უნარები. როცა უფროსი ამეცადინებს და მისგან დასწავლას მოითხოვს, ეს არის ძალადობა. ამის წინააღმდეგი ვარ. ძალიან ბევრი კვლევა ცხადყოფს, რომ ბავშვები, რომლებსაც ამეცადინებდნენ სკოლამდელ ასაკში, მომავალში დიდი პრობლემების წინაშე დგებიან. სწავლისადმი ინტერესი და მოტივაცია უქრებათ“ - აღნიშნა თამარ გაგოშიძემ.
იხილეთ ვებინარი სრულად

11162
ბეჭდვა
მოგვწერეთ თქვენი შეკითხვები და მოსაზრებები
კომენტარები (7)
Tea
0
ძალიან ცდებით ქალბატონო თამარ
23:44 / 12-04-2021
ava
0
მე სკოლაში შესვლამდე ვიცოდი კითხვა, სხვებს რომ უჭირდათ კითხვა და გაკვეთილის მომზადება მე ბიბლიოთეკიდან გამომქონდა კლასგარეშე წიგნები და ვკითხულობდი და ვიცოდი იმდენი რამე, რაც ჩემმა კლასელებმა არ იცოდნენ სკოლა რომ ,,დაამთავრეს,, მაგ. ტომ სოიერი,შოკოლადის ფაბრიკა, პეპი მაღალიწინდა, მიყვარდა ასტრიდ ლინდგრენი, მაღალ კლასებში სამეცნიერო ლიტერატურა, რომანები, ისტორია, უცხო ენები მაშინ ქარტულ ენაზე ბევრი წიგნი არ იყო და ამის გამო ვისწავლე რუსული და გერმანული რასაც სტუდენტობის დროს ინგლისური და მოგვიანებით ესპანური დაემატა ,იკითხავთ მერე რაო? რა და უნი-ში ჩავაბარე პირველ წელს და შემდეგ გერმანიაშიც გავაგრძელე სწავლა.
02:25 / 08-03-2021
მსგავსი სიახლეები