სკოლებში სწავლების ხარისხი უფრო და უფრო მეტ მშობელს აშფოთებს. მათ შორისაა 5 შვილის დედა მაკა საკანდელიძე. რამდენიმე დღის წინ ქალბატონმა მაკამ სკოლაში არსებულ მდგომარეობაზე პოსტი გამოაქვეყნა. მოგვიანებით კი განცხადებით მიმართა განათლების სამინისტროს, საქართველოს სახალხო დამცველს, საქართველოს პარლამენტს და განათლების ხარისხის ეროვნულ ცენტრს.
უცვლელად გთავაზობთ მის პოსტს და გაცხადებას.
ეს კი ზემოხასენებული განცხადებაა:
"გულდამძიმებული მოგმართავთ საქართველოში საშუალო განათლების სავალალო მდგომარეობასთან დაკავშირებით. როგორც ზოგადსაგანმანათლებლო საშუალო სკოლის 5 მოსწავლის მშობელი, თავს ვალდებულად ვთვლი ყურადღება გავამახვილო საჯარო სკოლებში არსებულ საკითხებზე, რომლებიც მიმაჩნია საგანგაშოდ. ნება მომეცით გამოვყო რამდენიმე ძირითადი საკითხი:
1. გადატვირთული საკლასო ოთახები. კლასებში მოსწავლეთა რაოდენობა 25-დან 40-მდე მერყეობს. მოსწავლეთა სიჭარბე დამაბრკოლებელი ფაქტორია სათანადო ხარისხის გაკვეთილის ჩასატარებლადს. იკარგება სწავლებისა და სწავლის მოტივაცია და იქმნება კომპრომისული სასწავლო გარემო.
2. დამხმარე რესურსების დეფიციტი. სკოლებს საგრძნობლად აკლია ან თითქმის არ გააჩნია დამხმატე რესურსები, რათა სასწავლო პროცესი იყოს საინტერესო და შინაარსიანი და პედაგოგს გაუადვილდეს მოსწავლის ინტერესის აღძვრა და შენარჩუნება. არ ფუნქციონირებს ქიმიისა და ფიზიკის ლაბორატორიები, რაც ართულებს მოსწავლეების მიერ აღნიშნული დისციპლინების დაძლევას.
3. ინდივიდუალური მიდგომების არარსებობა. მასწავლებლები ვერ იყენებენ ინდივიდუალურ მიდგომებს თითოეული მოსწავლის მიმართ. დამკვიდრებულია სწავლების ერთიანი მეთოდოლოგია, რომელიც არ ითვალისწინებს სტუდენტების მრავალფეროვან საჭიროებებსა და დასწავლის სტილს.
4. ურთიერთპატივისცემისა და კვალიფიკაციის ნაკლებობა. მოსწავლეებსა და მასწავლებლებს შორის არსებობს პატივისცემის დეფიციტი, რაც გამოწვეულია იმით, რომ ბევრ პედაგოგს არ გააჩნია საჭირო კვალიფიკაცია და უნარები, რათა მოსწავლეს აღუძრას ინტერესი გაკვეთილისა და საგნის მიმართ, შეინარჩუნოს მისი ყურადღება და ეფექტურად ჩართოს საგაკვეთილო პროცესში, რასაც მივყავართ დისციპლინის დარღვევავდე და ურთიერთშეურაცხმყოფელ ქმედებებამდე.
5. ფსიქოლოგიური და ემოციური გავლენა. განათლების სისტემა, რომელიც არ აკმაყოფილებს სტანდარტებს იწვევს ფსიქოლოგიურ და ემოციურ პრობლემებს მოსწავლეებში. ისინი კარგავენ სკოლაში სიარულის ინტერესს, რაც აისახება მათ აკადემიურ მოსწრებაზე და საერთო კეთილდღეობაზე. ამის დასტურია თუნდაც, მოსწავლეთა მეტისმეტად მაღალი მიმართვიანობა მანდატურის სამსახურის ფსიქოლოგიურ ცენტრში.
6. დამქანცველი განრიგი. სკოლაში გატარებული 5 თუ 6 საათის შემდეგ, მოსწავლეებს უწევთ კერძო რეპეტიტორებთან და კლასგარეშე აქტივობებზე სიარული, რაც იწვევს ბავშვების ფიზიკურ და გონებრივ გადაღლას. მათ არასაკმარისი დრო რჩებათ საშინაო დავალებების შესასრულებლად, რომ აღარაფერი ვთქვათ დასვენებაზე. რეპეტიტორობის ინსტიტუტის დამკვიდრება, რაც ერთადერთი გამოსავალია მშობლებისთვის, რომელთა შვილებიც საჯარო სკოლებში სწავლობენ, კიდევ უფრო აქვეითებს მასწავლებლების მოტივაციას ჩაატარონ ხარისხიანი გაკვეთილები.
7. გამოცდები. შიდასასკოლო და უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში მისაღები გამოცდები ხშირად ასახავს კერძო რეპეტიტორების ეფექტურობას და არა სკოლების მიერ მიწოდებული განათლების ხარისხს. ეს არა მხოლოდ ძირს უთხრის ჩვენი საგანმანათლებლო დაწესებულებების სანდოობას, არამედ აძლიერებს უთანასწორობას და უსამართლო უპირატესობებს მოსწავლეებს შორის.
8. სკოლში სიარულის რეალური მიზეზი. გულისტკივილით უნდა აღვნიშნო, რომ ჩვენი ბავშვებისთვის, რომლებიც კარგავენ სწავლისადმი ლტოლვას და იმედგაცრუებულნი ხდებიან განათლების სისტემით, სკოლაში სიარულის ერთადერთი მიზეზი ნიშნების მიღება და სკოლის დამამთავრებელი ატესტატის აღებაა, რაც აუცილებელ პირობას წარმოადგენს სწავლის გასაგრძელებლად უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში.
9. სკოლასა და მშობელს შორის კომუნიკაცია. სკოლებში თავს იჩენს ჯანსაღი კომუნიკაციისა და ჩართულობის მწვავე ნაკლებობა მასწავლებლებს, სკოლის ადმინისტრაციასა და მშობლებს შორის. მასწავლებლებთან მშობლების შეხვედრის შეზღუდული შესაძლებლობა არასაკმარისია მოსწავლეთა პროგრესისა და აკადემიური განვითარების შესახებ მნიშვნელოვანი განხილვებისთვის. სკოლის ადმინისტრაცია თავს უძლურად თვლის იმოქმედოს მოსწავლის სასიკეთოდ. მწვავედ იგრძნობა მშობლების მარგინალიზების მცდელობა.
ბავშვთა უფლებათა კოდექსის მე-10 მუხლის თანახმად, ყველა ბავშვს აქვს ხარისხიანი და ინკლუზიური განათლების მიღებისა და თანაბარი ხელმისაწვდომობის უფლება, თუმცა დღეს ეს უფლება დარღვეულია. დაჟინებით მოგიწოდებთ მიანიჭოთ პრიორიტეტი ჩვენი მოსწავლეების კეთილდღეობასა და აკადემიურ წარმატებას და მიიღოთ დაუყოვნებელი და გადამწყვეტი ზომები უფრო სამართლიანი და ინკლუზიური განათლების სისტემის შესაქმნელად, რომელიც საშუალებას მისცემს თითოეულ ბავშვს სრულად გამოიყენოს თავისი პოტენციალი.ჩვენს შვილებს არ შეუძლიათ მეტი ლოდინი მნიშვნელოვანი ცვლილებებისთვის. როგორც არსებული მდგომარეობის გამოსწორებით დაინტერესებულ მშობელს, საჭიროდ მიმაჩნია:·
მოუთმენლად ველი თქვენს სწრაფ მოქმედებას და მნიშვნელოვან ძალისხმევას ჩვენი ქვეყნის საშუალო სკოლებში განათლების ხარისხის გასაუმჯობესებლად. საჭიროების შემთხვევაში, მზად ვარ მივიღო სამართლებრივი ზომებიც და არ დავაკლებ მცდელობას, რათა ხარისხიანი განათლება ხელმისაწვდომი გახდეს საქართველოს ყველა მოსწავლისთვის მიუხედავად მათი სოციალურ-ეკონომიკური წარმომავლობისა და კერძო რეპეტიტორების ხელმისაწვდომობისა." - ნათქვამია განცხადებაში.